Inwoners kunnen meedenken over herinrichting Wilhelminalaan in Reusel
REUSEL-DE MIERDEN - Inwoners die aan de Wilhelminalaan wonen in Reusel-De Mierden kunnen zich deze week aanmelden voor een klankbordgroep om mee te denken over de herinrichting van deze weg. De gemeente wil haar bewoners op die manier betrekken bij de nieuwe plannen voor de Wilhelminalaan.
Inwoners die niet aan de Wilhelminalaan wonen kunnen zich daarnaast opgeven voor een inwonerspanel dat begin juli van start gaat. De gemeente hoopt op deze manier inwoners actief bij de herinrichting van de Wilhelminalaan te betrekken.
De eerste fase van dit participatieproces vond vorige week plaats tijdens de een informatieavond, waarbij de gemeente de uitgangspunten presenteerde en ideeën en aandachtspunten van inwoners ophaalde.
In de klankbordgroep waar mensen wonend aan de Wilhelminalaan zich deze week voor kunnen aanmelden en via een online raadpleging van het inwonerspanel, wordt de uitwerking verder besproken . In een later stadium koppelt de gemeente terug wat er met de ingebrachte suggesties is gedaan en welke keuzes uiteindelijk zijn gemaakt voor het schetsontwerp.
De herinrichting van de Wilhelminalaan zorgen voor een veiliger en aantrekkelijker centrum van Reusel. Door vrachtverkeer te weren en ruimte te creëren voor fietsers en voetgangers, wil de gemeente de leefbaarheid verbeteren. Lijnbussen blijven wel gebruikmaken van de straat. Daarnaast moet de nieuwe inrichting bijdragen aan een betere luchtkwaliteit en een prettiger verblijfsklimaat in het centrum.
Weet jij nieuws van bij ons? Tip ons!
Stuur je tip, verhaal en/of foto of video naar de redactie: redactie@1kempen.nl




